تولید و فروش سختی گیر آب تولید و فروش سختی گیر آب .

تولید و فروش سختی گیر آب

سختی گیر

سختی آب :

آبی که در واحدهای مسکونی و صنایع و کاخانجات استفاده می شود دارای درجه ای از املاح می باشد .این املاح شامل یونهایی همچون کلسیم ، منیزیم ، منگنز ، استرانسیم ، آهن و ...می باشد . اما به شما باید بگوییم که آبهای مصرفی در منازل و صنایع توسط دستگاه سختی گیر آب ، سختی زدایی می گردد. بعلت وجود بیشتر یونهای منیزیم و کلسیم در آب هرگاه صحبت از سختی آب می شود منظور حذف این دو یون می باشد ، اما آبها برحسب تعریف سازمان جهانی کیفیت آب آمریکا(WHO)به شرح زیرتقسیم بندی می گردد.

1-آبی که  سختی کل آن عددی بین 1 تا 17.1 (ppm) باشد آب نرم نامیده می شود. به آبی که سختی آن صفر باشد آب خالص یا آب مقطر گفته می شود که در تولید باطری ها ، شستشوی دستگاه های آزمایشگاهی ، بیمارستانی و … استفاده می شود .

2-آبی که سختی آن  عددی بین 17.1 تا 60 (ppm) باشد به آن "آب اندکی سخت" گفته می شود.

3-آب متوسط سخت دارای سختی در محدوده 60 تا 120 (ppm) می باشد.

4-آب سخت آبی است که سختی کل یعنی total hardness در رنج 121 تا 180(ppm) باشد.

5-در نهایت به آبهایی که TH آنها بیشتر از 181 (ppm) باشد آب خیلی سخت گفته می شود .این آبها تقریبا شامل آب دریاها می گردد.

چگونه سختی های موجود در آب به وجود می آیند ؟

فرآیند تشکیل  سختی آب بدین صورت است که بخار آب در جو چگالیده شده ،دی اکسید کربن هوا را در خود حل می کند و تشکیل اسید ضعیفی به نام اسید کربنیک می دهد این اسید همراه با قطرات باران به زمین می بارد .از خاک های سطحی عبور کرده و به بسترهای سنگی زیرزمین که معمولا سنگ آهک می باشند می رسد، سنگ آهک مخلوطی از کربنات کلسیم و منیزیم می باشد اسید ضعیف ،آهک را در خود حل می کند و بدین ترتیب  سختی آب تشکیل می شود . منیزیم و کلسیم به عنوان عناصر دو قلوی سختی در جهان شهرت دارند . وظیفه اصلی سختی گیر رزینی تبادل یون ها در آب است که همین یون منیزیم و کلسیم را جایگرین نموده و بدین وسیله سختی آب را حذف می نماید.


نحوه محاسبه ظرفیت سختی گیر رزینی :

از آنجایی که سختی گیر رزینی پرکاربردترین نوع سختی گیر ها در عرصه صنعتی می باشد بنابراین باید به منظور عملکرد بهتر دستگاه و عدم اختلال در کیفیت آب مورد نیاز صنایع ظرفیت سختی گیر بصورت تخصصی بر آورد گردد و این مهم در حیطه دانش متخصصان ما می باشد . برای محاسبه ظرفیت سختی گیر رزینی به سه فاکتور اصلی زیر نیازمندیم ، کارشناسان ما به منظور محاسبه ظرفیت از شما سوالاتی خواهند پرسید که به شرح زیر می باشد :

1-دبی آب در گردش سیستم

2-سختی کل آب منطقه TH

3-تایم کاری سیستم(مدت زمان بکواش )

طراحی سختی گیر رزینی مورد نیاز شما برمبنای سه مولفه مذکور انجام می گیرد. در مرحله اول ما به مقدار آبی که در سیستم مورد تصفیه قرار می گیرد احتیاج داریم. این مقدار بر حسب متر مکعب در ساعت در فرمول مربوطه قرار خواهد گرفت.

فاکتور بعدی که فاکتور اساسی طراحی سختی گیر می باشد سختی کل آب منطقه می باشد که در نتایج تخصصی آنرا با TH نشان می دهند.

در این باره می توان گفت سختی گیر برای سختی های زیر 800 پی پی ام با بازده بسیار مناسب مورد استفاده قرار می گیرد . اما چگونه سختی کل منطقه را بدست بیاوریم؟

بهترین روش و دقیق ترین روش محاسبه سختی آب، ارسال نمونه آب منطقه به آزمایشگاه تخصصی آب می باشد. این آزمایشگاه ها در سطح اغلب شهر ها موجود بوده و با هزینه معقولی این پارامتر را برای شما حساب خواهد کرد.

 

اما در مناطقی که دسترسی به این آزمایشگاه ها مقدور نباشد بهترین گزینه مراجعه به اداره آب و فاضلاب منطقه شما می باشد.

روش دیگر استفاده از دستگاه سختی سنج می باشد. این دستگاه ها سختی کل آب را به صورت بسیار ساده در اختیار ما قرار می دهند که می توان آن را از فروشگاه های محصولات آزمایشگاهی تهیه نمود.

دریایان به شما پیشنهاد میکینم جهت خرید و مشخص کردن سختی گیر مناسب جهت پروژه خود کارشناسان و مسولین فنی شرکت ما تماس بگیرید تا ضمن راهنمایی لازم در مورد مشخصات  فنی انواع دستگاه سختی گیر در صورت نیاز قیمت سختی گیر را در اختیار شما قرار دهند

 

 


برچسب: سختی گیر ، قیمت سختی گیر ، سختی گیر رزینی ، تولید کننده سختی گیر،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۵:۳۷ توسط:علیزاده موضوع: نظرات (0)